گرفتگی لوله ها در منزل دردسرساز هستند و علاوه بر ایجاد بوی بد باعث میشوند تا روال عادی زندگی بهم خورده و نتوانید استفاده صحیح از مکان داشته باشید .

اما به صورت کلی روش هایی هستند که میتوانید در خانه با رعایت برخی از اصول اثدام به باز کردن لوله ها نمایید تا از این طریق با صرف هزینه ی کمتر بتوانید انواع گرفتگی لوله ها را برطرف نمایید از شایع ترین نشانه هایی که میتواند بیانگر این موضوع باشد که لوله و چاه ها گرفتگی دارند تخلیه نشدن آب و بوی بد و نامطبوع است. در این حالت میتوانید از راهکار هایی که ما ارائه میدهیم استفاده کنید.

با وجود اینکه ابزار و مواد شیمیایی خطرناک برای باز کردن لوله ها مضر هستند و امروزه دستگاه های پیشرفته برای باز کردن و گرفتگی هر نوع لوله ای میتواند مفید باشد برخی روش های باز کردن به صورت سنتی وجود دارند که آنها را به شما توضیح خواهیم داد.

لوله باز کنی در بومهن

روش‌های لوله بازکنی خانگی

روش‌های لوله بازکنی خانگی

ساخت فنر لوله بازکنی دستی

میتوانید از طریق ساخت یک فنر و قرار دادن یک شی قلاب مانند به انتهای فنر برای خارج کردن مو و مواد زائد گیر کرده استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید که مواد زائد را به داخل لوله ها بیشتر نفرستید و به گونه ای عمل کنید که مواد زائد و مو به قلاب گیر کرده و خارج شود و همچنین در انتها میتوانید آب داغ با مقداری تایت و مواد شوینده وارد لوله و فاضلاب کنید.

ساخت فنر لوله بازکنی دستی

استفاده از جوهر نمک

ترکیب آب و جوهر نمک و ریختن آن درون چاه و لوله گرفته شده میتواند باعث باز شدن گرفتگی لوله و فاضلاب ها شود.

استفاده از جوهر نمک

استفاده از آب جوش و ریکا

آب جوش و ریکا را ترکیب نمایید و محلول را به داخل لوله بریزید.

استفاده از آب جوش و ریکا

محلول نمک و سرکه

میتوانید در اخر شب که از لوله ها و فاضلاب ها استفاده نمیکنید اقدام به ترکیب یک سوم فنجان نمک و سرکه نمایید و آنها را با یکدیگر به طور کامل و آن را فورا به داخل لوله بریزید.

محلول نمک و سرکه

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی میتوانید در ابتدا لوله و سیفون زیر سینک را باز کنید و در محیطی باز که بتوانید از شیلنگ استفاده کنید آب را داخل لوله فرستاده و با تکان دادن سعی داشته باشید تا مواد زائد خروج یابند و بعد از تمیز کردن آن را مجدد وصل نمایید.

لوله باز کنی در پردیس

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

استفاده از نمک ، جوش شیرین و آب جوش

ترکیب نصف فنجان نمک ، نصف فنجان جوش شیرین و آب جوش به میزان کافی و اضافه کردن ان به لوله و فاضلاب گرفته شده میتواند بسیار موثر باشد.

استفاده از ترکیب نصف فنجان جوش شیرین ، نصف فنجان سرکه ، نصف فنجان نمک و آب به مقدار کافی

محلول ساخته شده از ترکیب نصف فنجان جوش شیرین ، نصف فنجان سرکه ، نصف فنجان نمک و آب را داخل لوله مورد نظر ریخته و ۱ ساعت صبر کنید. سپس با فشار مقدار آب داغ وارد لوله کنید.

لوله باز کنی در رودهن